Köpvillkor

Företagsinformation

Denna webshop tillhandahålls av Profile Gear Marketing AB med Organisationsnr: 556309-3169. Information & bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse.

Allmänt

Nedan köpvillkor gäller för de produkter som säljs av PGM AB i denna webshop, om inget annat är överenskommet i skrift mellan kund och PGM AB.
Vid försäljning till konsument tillämpar PGM AB de regler som följer av tillämplig lagstiftning.
Mer information om Distans- och hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen finns här.
Köparen måste vara myndig eller inneha målsmans tillstånd.

Priser

Om webshoppen i första hand riktar sig till konsument ingår moms i angivet pris. I annat fall tillkommer mervärdesskatt enligt svensk lag (6 % på trycksaker, 12 % på livsmedel och 25 % på resterande). Fullständig information om eventuell moms framgår i kassan innan betalning sker. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och valutakursförändringar, vi förbehåller oss rätten till prisjustering utan föravisering.

Beställning

För att en beställning skall vara bindande för PGM AB, måste beställningen skriftligen bekräftas av PGM AB före genomförd leverans. Detta innebär bland annat att om en produkt i PGM s sortiment har utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är PGM AB ej skyldig att tillhandahålla en sådan produkt oaktat att kunden beställt densamma enligt ovan.

Leverans

Vårt lager gör det möjligt att leverera nästintill alla varor till dig inom två till tre arbetsdagar. Gällande beställningsvaror kan det tillkomma ytterligare några dagar under förutsättning att vår leverantör inte restnoterar artikeln.

För paket som du som kund inte löser ut inom 7 dagar och återsänds debiterar vi dig 400 kr (SEK) för administration och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart, dock senast inom 7 dagar, anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut eller ta emot ett skadat paket!
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Beställningsvaror

Ej lagerlagda varor markeras med "Leveranstid ca 10 arbetsdagar".

Fraktkostnad

Frakt tillkommer på alla order om inget annat anges. Fraktkostnaden räknas ut vid fakturering, kostnaden baseras på vikt, kolli, pall och om den är eventuellt skrymmande.

Betalning privat

Vi använder oss av Bambora Checkout för alla betalningar inom Sverige. För frågor som rör betalningar kontakta kundtjänst.

Betalning företag

Betalningssätt sker via faktura. Vi utför sedvanlig kreditprövning. Vid godkänd kredit kan betalning ske mot faktura med 30 dagar netto. Vid försenad betalning debiterar vi dröjsmålsränta enligt lag samt lagstadgad påminnelseavgift. I förekommande fall förbehåller vi oss rätten att hålla inne leverans eller del därav.

Ej uthämtade paket

I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnaden för motsvarande frakt (tur och retur) plus hanteringsavgift på 295 kr.

Leveranskontroll

När varorna tas emot ska ni alltid kontrollera att alla kollin är levererade och att inte någon förpackning är skadad. Om en vara skadats under transporten skall reklamation göras direkt till PGM AB. Vid outlösta sändningar samt felaktigt returnerade sändningar förbehåller vi oss rätten att debitera frakt och hanteringskostnaden på kunden.

Reklamation

Varor som är felaktiga skall reklameras inom 10 dagar, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Meddela PGM per omgående när det eventuella felet påträffas. Vid outlösta sändningar samt felaktigt returnerade sändningar förbehåller vi oss rätten att debitera fraktkostnaden på kunden.

Force majeure

Vi reserverar oss för omständigheter utanför vår kontroll som exempelvis strejk, it-haveri eller väderförhållanden.

Ägarförbehåll

Produkterna förblir PGM AB s egendom tills dess att köpet till fullo har betalats. Köpvillkoren ses som accepterade vid beställning. Tvister angående tolkningar eller tillämpning av dessa köpvillkor och därmed sammanhängande rättsförhållanden ska avgöras enligt svensk lag.

Retur- och bytesrätt

Vid eventuell retur måste ni kontakta PGM. Adressetikett och retursedel utfärdad av kundtjänst måste medfölja försändelsen. Returtransport sker på kundens ansvar och på dennes bekostnad. Icke lagerförda varor eller beställningsvara kan ej returneras. Retur av smutsig och/eller använd vara accepteras inte.

Ångerrätt

Ångerrätt och öppet köp 14 dagar gäller endast privatpersoner. I kundens meddelande till PGM AB måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
När kunden godkänner PGMs köpvillkor vid beställning, samtycker kunden till att PGM AB påbörjar fullgörandet av beställningen.

Returadress
Profile Gear Marketing PGM AB

Döbelnsgatan 93
113 52 Stockholm

Profile Gear Marketing PGM AB
Döbelnsgatan 93, 113 52 Stockholm
Organisationsnr: 556309-3169
Kundservice: kundtjanst@pgm.se